Isnin, 24 Ogos 2009 | By: akubest501

Permainan Tradisional


Salam semua..nak cerita skit mengenai permainan tradisional yang aku suka..permainan tersebut tak lain dan tak bukan adalah permainan wau..permainan wau ni sangat popular di negeri Terengganu dan Kelantan..aku nak fokuskan kat kampung aku aje..Kampung Atas Tol Kuala Terengganu..kat kampung aku ni permainan wau memamg cukup popular la di kalangan orang2 tua dan juga golongan remaja..haaaaaaa....ni adalah wau aku...macam mana?..ok?...yang atas tu namanya Wau Burung dan yang bawah namanya Wau Bulan...Wau Burung aku masih simpan lagi...Wau Bulan aku dah bagi kat orang..orang tu nak sangat, so aku bagilah buat kenangan kat dia..best main wau ni kalu sapa-sapa yang tak pernah main nak tahu..boleh hilangkan tension,rileks2, dan macam-macam lagi lah..tapi aku memang dah lama tak main..tak ada masa lah sekarang ni..huhuhuhu...ok lah...lain kali plok aku merapu...hahahahaahah