Khamis, 27 Ogos 2009 | By: akubest501

Berhenti Merokok

Alhamdulillah..Hari ni dah masuk hari ke-6 aku tak hisap rokok..Bukan susah pun nak berhenti merokok sebenarnya..Apa yang paling penting ialah kita mestilah betul2 berazam untuk berhenti..Memang diakui bahawa, memang kuat dugaan yang datang apabila kita berhenti merokok ni..Kadang2 rasa macam nak pecah jer kepala bila teringat kat rokok..Tapi tahan je lah..Bila berjaya tak hisap sehari, aku yakin korang semua boleh berhenti..Macam aku ni nafsu nak hisap tu ada lagi, tapi aku tahan jer..Lama2 ok lah..sekarang dah nak masuk seminggu, ok jer aku rasa..Lepak2 ngan orang hisap rokok pun aku dah tak rasa apa2..Kadang2 kawan2 pelawa jugak tapi aku tolak jer..Kalau aku sentuh balik, jem la aku..Mesti susah nak berhenti..So, aku pun harap korang semua berhentilah merokok..Ataupun sekurang-kurangnya, kurangkan merokok..Aku yakin korang semua boleh..Yakin boleh..Malaysia boleh kan!!!!...Boleh blah..Hahahahaha..... ok lah...jumpa lagi..

0 Orang telah komen di sini: