Isnin, 24 Ogos 2009 | By: akubest501

Bulan Puasa Bulan Berhenti Merokok



Salam buat semua perokok..ambil lah peluang di bulan puasa ni untuk anda semua berhenti merokok..merokok ni semua orang tahu keburukannya..tak payah citer la..buat sakit hati je baca..tapi sekurang-kurangnya kita mempunyai azam untuk berhenti merokok..macam aku lah..sebelum masuk bulan puasa baru ni, aku dah berazam nak berhenti merokok..so, sekarang ni aku memang dah betul-betul berhenti lah..bukan susah pun nak berhenti..janji jangan hisap..lepas tu jangan beli rokok..so, bila tak beli rokok, mula la mintak ngan kawan-kawan..sekali dua takpe..bila dah banyak kali, kawan pun meluat..so, dia dah tak bagi..anda pun dah tak dapat nak mintak rokok ngan kawan..so, berhenti ajelah..duit pun jimat..


Macam aku ni tak banyak mana hisap..dalam 14 batang jer sehari..kosnya dalam RM6.70 sehari..kalu didarab ngan 30 hari dah brapa tu...RM6.70 x 30 hari = RM201...banyak jugak tu...heheheheheheheeh..so, mari lah kita ramai-ramai pakat berhenti merokok...ok...