Ahad, 18 Disember 2011 | By: akubest501

Fixie dan Maksiat

Assalamualaikum....Sekarang ni basikal fixie memang menjadi kegilaan golongan muda mudi....Baik lelaki mahupun perempuan...Di Terengganu, remaja berbasikal fixie ni boleh dijumpai di mana-mana sahaja...Tak kira siang mahupun malam....

Aktiviti berbasikal ni sememangnya bagus untuk kesihatan...Selain tu, boleh juga mengurangkan aktiviti mat rempit di Terengganu....Apa tidaknya, mat rempit pun dah kurang merempit kerana terkena virus berbasikal ni....

Dalam pada berbasikal, wujud juga aktiviti yang tidak sihat dan menyakitkan mata masyarakat....Apa tidaknya, ramai remaja perempuan yg gila berbasikal (fixie) di Terengganu sekarang ni...Kalau stakat berbasikal takpe lah...Tapi bercampur gaul dgn remaja lelaki tak kira siang atau malam...

Berbasikal dgn lelaki tu satu hal....Ditambah plak dengan pakaian yg tidak senonoh, rambut terburai dan mekap yg mengalahkan artis....Remaja perempuan ni tak segan dan tak malu untuk keluar lewat malam semata-mata utk berbasikal dgn rakan2 lelaki mereka....

Jadi, aktiviti berbasikal itu bagus, tp biarlah mengikut cara yg betul tanpa melibatkan perkara2 yg tidak sesuai...

14 Orang telah komen di sini:

cik ija berkata...

betul2.mat rempit dah xde sngt kat pntai batu buruk..
geng fixie pulak ramai:)
btw,org ganu ea??

hidaya_yahya berkata...

kadang-kadang serabut jgk tgk budak2 ni...bkn stakat budak2, bapak budak pun ramai...

akubest501 berkata...

cik ija: yer, aku org ganu...tq atas pandangan...

wany dianwanie berkata...

ank muda zaman sekarang agak menakutkan...huhuh

akubest501 berkata...

Wany: kurang didikan agama kot....gitu la jadinya...

miss wanie berkata...

btul tue..sy sokong alah lagipun mslah rempit nie bukannye kat terengganu aje ..kat kelantan nie ade..biase nye kalau wanie lepak kat pantai irama..hujung2 mgu confirmd ap rmai org..tp bile tmbul je basikal fixie nie..pergh..automatik..gejala rempit area bachok pun kurang..da tak main motor dah..main basikal pulak :) tp lega lah bab rempit ingat kan mslah sosial brkrang..perghh...mgu lpas je...kwn wanie informed da kna ckup lbh krg3 psg ..teruk jugak kan..macmna leyh jadi gini..macam2 dunia sekrang nie..semoga mereka cepat sedar akan kesilapan mereka nie mjdikan nama melayu islam lain rosak :)

azu berkata...

isk yeke..azu ingatkan org naik beskal fixie ni nk bersenam ka, jln2 ja ka..aktiviti x sihat cm gini pon ade ka?mcm2

Noraim berkata...

rosak anak2 gadis sekarang. ikut lelaki sesuka hati je.

Anyyss Shuhaimi berkata...

matlamat tak menghalalkan cara.

akubest501 berkata...

tq all....kalo ada adik2 ke, sanak saudara ke yg terlibat tolong nasihatkan lah yer....

mazeermohamad berkata...

Ko jangan la marah.. hahahaha! :'P

hudahazwani berkata...

ape jadi ek lau kat kolumpo, semua org berbasikal fixie ? huhuhu. .

akubest501 berkata...

kalo kat k.l best la...tak sesak dah jalan....best jer memandu...hehehe

hazirah cw berkata...

nak naik basikal pun xda, dh hilang, hu3