Isnin, 27 Disember 2010 | By: akubest501

Rumah Oh Rumah

Rumah merupakan sesuatu yang penting dalam kehidupan kita sebagai seorang manusia...Ini semua orang tahu...betul tak?...Rumah tempat kita berteduh...Selain itu ada juga yang menjadikan rumah sebagai tempat untuk mengilhamkan inspirasi, menghilangkan stress dan sebagainya...Rumah menjadikan kehidupan kita lengkap dan selesa...Tanpa rumah, maka kita mungkin akan merempat di tepi2 jalan, di bawah jambatan, dan di mana2 sahaja...

Bercerita mengenai rumah ni, taman tempat aku menyewa sekarang ada sebuah rumah yang mahu di jual...Rumahnya ok, kawasannya pun ok...Corner lot...Dekat ngan kedai dan masjid...Yang paling penting dekat ngan sekolah tempat aku bekerja...Kalau jalan kaki tak sampai lima minit dah sampai...

Aku berkira2 nak beli aje rumah tu...Aku dah pun hubungi tuan rumah tu...Dia cakap siapa cepat dia yang dapat...So, aku pun pergi la ke Bank Islam untuk bertanyakan mengenai pinjaman perumahan ni...Panjang lebar penerangan yang diberikan oleh pegawai bank tersebut...Aku dan isteri menjadi lebih tertarik...Selepas membuat pengiraan ke atas gaji kami, kami mengambil keputusan untuk membuat permohonan pinjaman tersebut...Kalau berjaya, maka kami konpem beli rumah tu...Semoga Allah mempermudahkan urusan tersebut.....

1 Orang telah komen di sini: